LeadGen v praxi

Většina kampaní, které v poslední době tvořím a spravuji se zaměřuje na efektivní získávání emailů – kontaktů/leadů na dané návštěvníky webu, kteří následně konvertují v placené klienty, jak pomocí efektivné emailové komunikace, tak také remarketingových kampaní. Vrámci různých strategií testuji i různé formáty reklamy, které mi Facebook nabízí a díky tomu jsem se dostal i k formátu reklamy určené pro generování potencionálních zákazníků.

O co jde? 

Jedná se o nový formát reklam, který umožňuje vyplnění formuláře pro získání kontaktů přímo v rozhraní Facebooku – lidé nikam neodcházejí a navíc daný formulář je předvyplněn údaji, které již Facebooku o daném uživateli má uloženy.

Tento formát byl při svém uvedení možný pouze pro cílení na mobilní zařízení, časem však přišlo rozšíření i na desktopy a leadgen reklamy tak můžete potkat v hlavním feedu jak na mobilu, tak na stolním počítači.

Jak to pak vypadá v praxi?

Uživatel Facebooku uvidí na pohled klasický reklamní příspěvek

Snímek obrazovky 2016-05-04 v 21.39.41

Po prokliku však vyskočí tento formulář místo přesměrování na cílovou stránku

Snímek obrazovky 2016-05-04 v 11.16.03

Mimo Facebook na cílový web se uživatel může dostat po vyplnění formuláře

Snímek obrazovky 2016-05-04 v 11.16.34

Sám jsem tento formát reklamy testoval na mém eBooku, kde mi zpočátku vadilo, že dané kontakty zůstavají uloženy u formuláře a nejdou přímo přenést do autorespondéru, který by ihned začal vést efektivní emailovou komunikace.

Pár dní jsem hledal a po příspěvku jednoho z členů Klubu Pánů reklam na Facebooku našel aplikaci ConnectiLead. Tato aplikace dělá přesně to, co jsem potřeboval – jednoduše dokáže dané kontakty přenést z Facebooku do autoresponderu a to automatiky bez potřebu zásahu zvenku.

Ukázka toho, jak to funguje při použití aplikace ConnectLead

wilco

Vše pak funguje obdobně jako klasický webový formulář – uživatel vyplní formulář a po jeho odeslání jsou mu automaticky zasílány emaily dle nastavení v autoresponderu.

ConnectLead lze propojit napřímo s několika autorespondery a pro ty, které v nabídce nejsou je k použití klasický html kód formuláře. Sám používám SmartEmailing a propojení funguje fantasticky.

Co mi to vše přineslo?

Výsledek nejlepší sady reklam, které jsem testoval je k náhledu a pro vás k porovnání s vlastními daty zde:

Investice: 1 818 Kč
Počet leadů: 92
Cena za lead: 19,76 Kč/Lead

Snímek obrazovky 2016-05-04 v 22.09.02

Osobně si myslím, že tento formát reklam bude Facebook do budoucna čím dál tím víc upředňostňovat, protože uživatel při použití tohoto typu reklamy neodchází primárně mimo Facebook, ale celou akci provádí přímo v rozhraní Facebooku. A sám Facebook má pochopitelné snahy udržet si u sebe čím dál více uživatelů po co nejdelší dobu.

Napište mi do příspěvku pod tento článek, zda jste již tento formát reklamy také testovali a s jakým výsledkem 😉

Michal Kolář
Michal Kolář
SPECIALISTA na placenou reklamu na Facebooku, TOP affiliate partner online kampaní v CZ a jeden z Pánů Reklam
Komentáře
  • Nejnovější příspěvky

  • 5 kroků pro efektivní reklamy na Facebooku

    Získejte 5 kroků, díky kterým vaše reklamy budou generovat nejen novou návštěvnost, ale také kontakty do databáze a platící klienty.