Výzva online markeťáků

Jedna z největších výzev digitálních marketérů je návštěvnost webu.

Jak můžeme snadno upoutat pozornost a neutratit při tom příliš peněz? Dotlačit návštěvníky na svoje stránky a proměnit je na odběratele novinek či zákazníky?

Tajemství je v digitální reklamě. A pokud pochopíte, jak to celé funguje, dodá vám to plnou kontrolu nad tokem návštěvníků, a také vám to pomůže více prodávat.

V tomto a dalších článcích z minisérie se naučíte vše o procesu plánování, nastavování, a optimalizování vašich reklam, včetně statistik, které potřebujete sledovat a jazyku (tónu komunikace), který budete používat.

Ale ještě něž začneme, ujasněmě si, proč je placená návštěvnost chytřejší investice než organický dosah.

Organický dosah je přece vždycky cíl, nebo ne? To je proč, většina firem jde nejdříve po organickém dosahu. Když přece máte stabilní tok návštěvnosti zdarma, ušetříte peníze.

Ale jako se vším v životě, dostáváme to, za co si zaplatíme.

Nejsnažší cesta, jak toto tvrzení objasnit je přes jednoduchý příklad: Představte si hadici na vodu a déšť. Placený tok návštěvnosti je jako hadice na vodu. Máte naprostou kontrolu nad tím, kam míříte, kolik vody proteče a jak dlouho jí necháte téct. Můžete ji zapnout a vypnout kdykoliv se vám zachce.

Když máte větší placený dosah než potřebujete, můžete tok zpomalit. Máte kontrolu nad tím, kam jde, jak rychle a kdy.

Na druhou stranu, organický dosah je spíš jako déšť. Člověk si není jistý kdy přijde, jak konzistentní bude, ani jak dlouho potrvá. Můžete poslouchat předpovědi jak chcete, ale nemáte vůbec žádnou kontrolu.

S organickým dosahem můžete ztratit návštěvnost, když se Google rozhodne změnit svůj algoritmus. Pokud vaše konkurence spustí velký prodej, můžete díky tomu také  ztratit návštěvnost. Nemáte absolutně žádnou kontrolu nad tím, kam návštěnvost jde.

Dokonce i malé věci jako je změna URL odkazu na vaši vstupní stránku mohou nadělat pěknou neplechu.

Můžete si užívat kontrolu placeného dosahu bez toho, aby vás to něco stálo. Docílíte toho vtvořením funnelů, které pokryjí náklady, co za reklamu uratíte. 

V podstatě můžete získávat zákazníky zadarmo, a jakmile jsou náklady za reklamu pokryté, použijete jednoduchou taktiku k budování loajality a optimalizování životnosti zákazníků. Není to buď a nebo.

Čím lepší bude váš pacený dosah, tím lepší bude i organický dosah, protože dobrá reklama pohání návštěvnost – a ty stránky, které mají vyšší skóre návštěvnosti se objevují výš ve vyhledávačích.

To roztáčí spirálu získávání návštvosti. Win -win. Pokud tedy vyhrajete.

Je důležité být realistický. Nemůžete rozjet jednu dosahovou kampaň a očekávat, že se vám začnou ukládat miliony na účtu.

Pokud chcete konstatní proudění potenciálních zákazníků a klinetů do vašeho byznysu, musíte se na to dívat jako na systém.

3 nejlepší zdroje pro placený dosah

Ty z nejlepších platforem pro placenou reklamu jsou Facebook, Google a YouTube.

Ale, abyste věděli, která je ta nejlepší pro vás, musíte vědět, kde jsou vaši zákazníci, a která platforma vyhovuje typu marketingu, který budete dělat.

Ve většině případů budete pravděpodobně začínat s Facebookem a Googlem. Podle webu Business Insider, tyto dvě platformy řídí 80% návštěvnosti přes odkaz (referral), víc než všechny ostatní platformy dohromady (jako například Pinterest, LinkedIn, nebo Twitter).

Facebook a Google jsou dva hlavní zdroje pro placnou návštvnost.

Ale záleží na tom, co chcete dělat.

Google je jako Zlaté stránky.

Protože Google je vyhledávač lidé zde začnou pokud hledají informace. Takže je to jednoduše podobné Zlatým stránkám.

Abyste řídili návštěvnost přes Google, budete sázet na klíčová slova, která pomohou lidem vás najít a vést je ideálně k prodejním konverzím.

Facebook je jako reklamní tabule.

Procházení nástěnky na Facebooku je trochu jako jet po dálnici. Jak sjíždíte dolů, vidíte rekamy, placené příspěvky, či také náhodné komentáře.

A pokud vy, jako byznys, jste ochotní platit, vaše sdělení se také objeví na nástěnce vaší cílové skupiny.

Na Facebooku můžete utratit tak málo, jak budete chtít, a stejně se váš dosah bude zvětšovat. Protože je to sociální síť, a protože jsou na ní každý den sbírána data o našem chování, ví o nás hodně. Všechna ta data z této sítě ji dělají nejmocnější dnes dostupnou reklamní platformou. Tedy pokud zacílíte reklamu dostatečně přesně, a zajistíte, že se ty správné oči dostanou před vaše sdělení.

YouTube je je jako televize.

YouTube TOP statistika je počet sledovaných minut. Jejich záměr je udržet vás na jejich webu a konzumovat videa co nejdéle, takže fungují dost podobně jako klasická televize, včetně přehrávání reklam ve videích, a přerušování lidí ve sledování.

Ano, je rušivý, ale s YouTubem jsou vaše reklamy vždy relevantní.

Protože můžete cílit podle toho, jaké YouTube kanály má vaše publikum rádo, podle typů videí, které sledují, a podle toho, co vyhledávají.

Takže jaké jsou již zmíněné 3 nejlepší zdroje návštěvnosti? Kde je to pravé místo začít s vašimi placenými kampaněmi na zvýšení návštěvnosti?

Facebook, Google a YouTube: Všechny tři vám mohou nabídnout kvalitní návštěvnost lidí, kteří mají zájem o to, co nabízíte.

To bylo na osvětlení pozadí za strategií, kterou se budeme zabývat v dalších článcích. Hned v 2. článku z minisérie se ponoříme do metod, které doporučuji, abyste zvládli vytvořit úspěšnou reklamní strategii.

Chci dostat upozornění na další články z této minisérie (celkem 5 článků)>>>

Michal Kolář
Michal Kolář
SPECIALISTA na placenou reklamu na Facebooku, TOP affiliate partner online kampaní v CZ a autor Kolami Klubu 2.0
Komentáře

Komentáře nejsou povoleny.