Byznys plán “A” na rok 2019

Pokud nevíte, kde stojíte, tak sebelepší mapa je vám k ničemu. Tuto hlášku jsem četl už bůhví kde, ale to, že v praxi platí, to můžu potvrdit. Proto dřív, než se pustím do toho, jak a proč jsem naplánoval byznys věci na rok 2019, tak se ohlédnu za rokem 2018.

Minulý rok jsem měl mimo zvýšení zisku mých projektů (u některých přímo překlopení do ziskovosti) za cíl následující seznam:

  • uspořádat vlastní online summit na téma affiliate marketingu
  • vystoupit na několika živých akcích
  • připravit efektivní strategii na získávání potencionálních klientů do Kolami Klubu
  • úspěšně spustit 2 affiliate weby
  • uspořádat 4 vlastní živé semináře
  • stát se mentorem několika zajímavých projektů
  • dopsat knihu
  • podpořit zajímavé projekty jako affiliate partner

Tak, začnu těmi opravdovými faily a fuckupy 🙂

1. FUCKUP & FAILY Co se týče zisku, tak jsem zase o několik desítek % povyskočil oproti loňskému roku, ale nestačilo to na udržení jednoho projektu, což vzhledem k mému osobnímu zapojení a lidem okolo beru jako největší fuckup roku 2018.

Květnové GDPR znamenalo pro 2 mé projekty útlum a pozastavení prodeje (které trvá až doposud). Úplně jsem prodej kávy a sportovního oblečení neodepsal, ale aktuálně by znovuspuštění znamenalo velkou, především časovou, investici a to se raději věnuji aktivnějším projektům. 

V podstatě to v roce 2018 bylo hodně o tom, rozmýšlet se, do čeho se pustit, jaký projekt podpořit a čemu říct ne. Velká výzva pro mě, protože jsem byl zvyklý kývnout na kdejakou výzvu a se slovy “to dám” se po hlavě vrhnout do kdečeho. A pak v noci sedět nad reklamou, stránkami a strategiemi 🙁

S knihou jsem moc nepohnul, nenamotivovali mě ani lidé, co knihu v roce 2018 vydali, ani různé aktuální nebo historické sázky “kdo dřív”. Překlápím do roku 2019.

2. Cíle na půl Mentorování projektů vyšlo jako první z cílů tak nějak na půl. 2 projekty jsem po pár měsících příprav a ladění opustil. V Dovychovat jsme přešli na přímou spolupráci a ke konci roku jsem se podílel na vzniku klubu pro ženy Sofia.

Směrem k affiliate webům jsem žádný nový nepřidal, pouze více zpropagoval Online nástroje, které od poloviny roku generují zajímavá čísla (ROAS 4,5 Kč v průměru). Blýská se zde na spuštění nového projektu a revitalizaci jednoho staršího webu, kde ještě nejsem plně rozhodnout, zda to bude přímo affiliate věc nebo kompletní projekt.

Kolami Klub dávám také do poloviny a to z důvodu ukončení jedné etapy a startu etapy nové. V letních měsících jsem připravil novou verzi klubu. Světlo světa tak spatřil nový Kolami Klub 2.0, který vychází z původního záměru klubu a pro členy nyní nabízí více nového aktuálního obsahu.

Napůl se také povedl Affiliate Online Summit, který sice navštívilo 1 241 kontaktů, ale, co se týče prodejů, bylo očekávání výrazně vyšší.

3. Úspěchy

Úspěšně jsem vystoupil na Zlínském Barcampu s přednáškou o Marketingu přes Facebook Messenger. Během roku jsem uspořádal 11 vlastních webinářů, 3 živé akce s tématikou placené reklamy na Facebooku a na 1 webináři vystoupil jako host. Zapojil jsem se také do příprav a propagace 3. ročníku Email marketing online summitu a úspěšně podpořil 5 online kampaní jako affiliate partner (celkový sčot umístění v TOP 10 partnerech podpořené kampaně je aktuálně na čísle 35).

Věc ze které mám největší radost je aktuálně skupina Marketing Rebels, ve které sdílím zajímavé rady a tipy z online marketingu a podnikání na internetu a se kterou mám ještě velké velké plány. Doporučuji se přidat, pokud je vám téma marketingu na internetu blízké.

To bylo ohlédnutí za rokem 2018. A co jsem si naplánoval na rok 2019?

Na základě postu od Mária Roženského jsem se přidal do výzvy #250challenge s cílem vyrůst o 250 % co se týče obratu mých projektů. Směrem k tomuto jsou další cíle tyto:

  • budování komunity (skupina Marketing Rebels + 1 000 členů)
  • vydaná 1. kniha
  • vybudování funkčních procesů ve firmě – souvisí s růstem spolupracovníků v týmu – (bez systému to už moc nejde)
  • soustředit se na klíčové partnery a klienty – spolupracovat s aktivními partnery a zvýšit počet klíčových klientů (poměr hodnota/výkon)
  • uspořádat 4 vlastní živé akce a online summit
  • spustit projekt v offline světě
  • pro někoho to k byznysu nepatří, ale pro mě aktuálně ano – naběhat 1 000 km a být 30 dní offline – jednoduše aktivní relax a úplný relax, který cítím, že k úspěšnému podnikání potřebuji.

Tyto cíle jsem si stanovil na základě mého “A” plánu na rok 2019. Podle čeho si své byznys cíle stanovujete vy? Neváhejte se podělit do komentářů 😉

Michal Kolář
SPECIALISTA na placenou reklamu na Facebooku, TOP affiliate partner online kampaní v CZ a autor portálu Kolami.cz
Komentáře