Co je to affiliate podnikání, to už určitě víte – pokud ne, tak rychle sem>>>
Jenže co je opravdovým základem tohoto typu podnikání? Musíte mít čas na přípravu desítek článků na blogové stránky, nebo desítky tisíc na účtu, abyste si mohli dovolit zaplatit placenou propagaci a experty na správu obsahu, tvorbu strategie, webu a přípravu reklam?
Během posledních 6 let, kdy se affiliate podnikání aktivně věnuji, jsem si prošel různými fázemi. Byla doba, kdy jsem měl mnoho času a méně finančních prostředků a doslova sahal po každé kampani, kde by se dalo vydělat. Nyní si svého času už vážím více a kampaně si už vybírám. Čas je pro mě nyní ta nejdražší komodita a podle toho se i velmi rozhoduji, jakou kampaň a jakým způsobem podpořím.
Zpátky k affiliate podnikání. Co je tedy to nejdůležitější? Popravdě od všeho trochu. Základem úspěšného affiliate podnikání je totiž KOMUNITA. Jsou to lidi okolo vás, ve vašem dosahu, ve vaší sféře vlivu. Lidé, které dokážete oslovit. Ať už emailem na databázi, příspěvkem na facebookové stránce, ve skupině nebo pomocí stories na Instagramu.
Byla doba, kdy jsem s každou novou kampaní začínal od nuly. Propagoval jsem přes placenou reklamu a vždy s ukončením propagace zinkasoval odměnu v podobě provize a šel dál a nic jiného mi nezůstalo. Časem jsem zjistil, jak je tento přístup neefektivní – pořád dokola jsem začínal z nuly a nemohl stavět na ničem jiném, než na zkušenostech s nastavením reklamy.
Nedalo mi to a zamyslel jsem se, jak to změnit. Začal jsem tvořit komunitu! K reklamě jsem přidal webové stránky, kdy návštěvnost nevedu přímo k prodejci, ale získávám data i pro sebe a další použití. Ať už emaily do databáze, fanoušky daných stránek, seznamy lidí pro komunikaci přes Messenger, nebo si plním okruhy uživatelů pro cílení reklam.
Díky tomu pak jednoduše mám v další kampani komu napsat email, komu zobrazit příspěvek, nebo komu zobrazit reklamu. Důležitá je pak ještě jedna věc a to relevance. Pokud budete sbírat fanoušky stránky přes příspěvky týkající se například fitness a dále propagovat produkty pro podnikatele, tak to s velkou pravděpodobností moc fungovat nebude (byť nějaký ten fitnesák může mít i vlastní podnikání).
Co bych také nedoporučoval je soustředění jen na jednu platformu. Budovat třeba jen komunitu na instagramu. Může se cokoli stát – zablokují vám účet, nějaký hack, nebo cokoli a přišli jste o vše. Ideálně mějte svoji komunitu rozprostřenou přes více médií a platforem.
Shrnutí na závěr: Budujte komunitu a nezapomínejte na relevanci informací, které své komunitě sdělujete 😉