Jak vydělávat na internetu i bez vlastního produktu?

Myslíte si, že pro to, abyste mohli využít sílu internetu a vydělávat zajímavé peníze potřebujete vlastní produkt, nebo službu? Nemusí to tak být. I bez vlastního produktu, nebo služby můžete dojít k zajímavým ziskům. Jak na to? Pomůže vám affiliate podnikání. Co to je a jak můžete tento marketingový kanál využít i vy?

Affiliate podnikání stojí na základech provizního marketingu, kde se využívá síla win-win-win spolupráce. Jsou tu tři role. První rolí je inzerent, který má hodnotný produkt. Tento produkt má inzerent zájem dostat před očí více lidí a vydělat na jeho prodeji. Druhou rolí a druhé win je samotný klient, který má možnost zakoupit si produkt, nebo objednat službu a vyřešit svůj problém. Inzerenta a klienta spojuje partner, který doporučí produkt inzerenta právě potenciálnímu klientovi, který by se například o tomto produktu nemusel jinak vůbec dozvědět. Při objednávce na základě doporučení partner inkasuje předem domluvenou provizi. Tedy až po zdárném obchodu, nikoli předem – což je značná výhoda pro inzerenta. Nemsí tak dopředu vynakládat finanční prostředky na získání takové objednávky.

To co dělá affiliate podnikání právě podnikáním je nadhled nad celou problematikou. Není to jen o tom zapnout reklamní kampaň na Facebooku, nebo napsat jeden email (vlastně může být, ale je za tím skryto mnoho dnů, týdnů, měsíců a někdy i let práce).

Základem podnikání je zisk a v affiliate podnikání to platí dvojnásobně. Těžko budete platit reklamu, psát články, sdílet příspěvky na sociálních sítích aniž byste z toho měli jedinou korunu. Je třeba si uvědomit a podívat se na to “doporučování” více z výšky. Říct si co vám vyhovuje nejlépe – zda pracovat s reklamou, psát články, nebo například povídat si s lidmi ve skupinách na Facebooku. A okolo této vaší přirozenné činnosti vystavět affiliate stroj, který vám postupně začne generovat zajímavý příjem. Zamyslet se, kde budete investovat svůj drahocený čas a věci řešit sami a kde využijete služeb někoho jiného a investujete finanční prostředky.

Tím jak se bude zvětšovat vaše databáze, počet členů ve vaší skupině, tak poroste vaše sféra vlivu. Jednoduše počet lidí, které dokážete oslovit – čímkoli. Například právě affiliate doporučením ve chvíli, kdy propagovaný produkt dané cílové skupině vyřeší určitý problém. Obecně je podnikání o hledání problémů a řešení na ně. Pokud to funguje (pokud poskytujete, nebo doporučujete řešení problému), tak máte jednoudše vyhráno. Lidé z vaší komunity budou nadšení z vašeho doporučení, ve velké míře si objednají daný produkta a vy získáte provizi. To už může být díky jednomu emailu, nebo jedné reklamě. Pomůže k tomu vhodná strategie a plán jakým způsobem jak získávat nové potenciální klienty, tak také jak jim dané produkty a služby efektivně doporučovat.

Základem je tedy vaše komunita. Lidé, které můžete oslovit – máte na ně nějaký kontakt – nejen email, ale třeba je máte označeny v okruzích uživatalů pro cílení reklam, nebo v seznamech pro příjemce vašich zpráv přes messenger. Pak už je jen na vás a vašich možnostech jakou kampaň oslovíte – kam nasměřujete pozornost toho vašeho publika.

Podnikání je i o stabilitě – jako parteři se určitě nespoléhejte jen na jednoho inzerenta – jednu firmu, nebo člověka kterého chcete doporučovat. Může se stát opravdu cokoli – náhlá nekomunikace, úprava podmínek propagace, zánik firmy a mnoho dalších věcí a vy pak můžete začít znova. A to je velká škoda! Lepší přístup je, když vaší komunitě můžete doporučovat produkty od více inzerentů a případné výpadky jednoduše nahradit. Zněnit odkazy, přesměrovat stránky a jedete dál! Mějte tak v záloze jak další produkty podobného ražení, tak také se poohlédněte o dalších provizních programech, kde můžete tyto produkty propagovat.

Získejte základní návod na to, jak s affiliate podnikáním začít ještě dnes>>>

Michal Kolář
SPECIALISTA na placenou reklamu na Facebooku, TOP affiliate partner online kampaní v CZ a autor portálu Kolami.cz
Komentáře