Před několika měsíci jsem začal spolupracovat s jedním klientem, u kterého mě velmi zaujal jeho projekt. Najdete jej na webu Dovychovat.cz. Hlavním tématem a cílem projektu je šíříní povědomí o rozdílné výchově holčiček a chlapečků a aby lidé měli v životě radost a funkční těla bez bolesti.
Projekt byl chvíli po spuštění a hlavní téma společných konzultací bylo efektivní využití placené reklamy. Po osobní schůzce v Brně na jednom z mých živých školení jsme se pustili do práce a vznikly akviziční kampaně na webináře, které plnily 2 funkce.
První bylo poutání pozornosti a zviditelnění projektu mezi širokou veřejností. Klasická první fáze freamworku SEE-THINK-DO-CARE. Druhým cílem byl sběr kontaktů na potencionální klienty, na které jsou následně směřovány emailové kampaně, které budují důvěru a prodávají další produkty.
To co se stalo poté bylo jedno velké WOW. Návštěvnost na webu vystřelila nahoru. S tím i počet kontaktů v databázi a především objednávky.
Když se na celou věc podívám zpětně vidím zde důležité 3 věci:
1) definovaná cílová skupina – víme kdo je potencionální zákazník, pro koho tvoříme obsah a reklamu
2) strategie – hned neprodáváme, ale provádíme potencionální klienty cestou zákazníka
3) investice – na začátku byla jak velká časová investice do přípravy celého projektu, tak tak také finanční investice do reklamy na Facebooku, která se následně vrátila se zajímavým ziskem.
Proč zde funguje reklama na Facebooku?
Dle posledních informací, které mám k dispozici je na Facebooku v České republice přes 5,2 milionů uživatelů a 77 % z nich se přihlašují každý den (data z března přímo ze statistik Facebooku). Lidé tedy na Facebooku tráví vcelku hodně času a je to tak skvělá příležitost jim zobrazit zajímvý obsah, který upoutá pozornost (články, pozvánku na webinář) a zaujme. Jde v podstatě o to získat pozornost lidí v prostředí kde se normálně pohybují a to Facebook pro danou cílovou skupinu splňuje na výbornou.
Další duležitou věcí je, že poutáme pozornost neprodejním obsahem – ano hned neprodáváme, ale začínáme s lidmi budovat vztah, důvěuru a následně až přichází prodejní nabídka. Jak, co a kde je už věc strategie.
Důležitý krok, který aktuálně zavádíme ze strany reklam je vytvoření automatizované prodejní cesty. Podobně jak znáte emailové série, tak obdobnou sérii pomocí remarketingových reklam, práci s okruhy uživatalů a také s vylučováním publik.
Mrkněte na tento obrázek – tak nějak to může v praxi vypadat:
Pamatuji si na chvíli, kdy jsem Slávovy (markeťák z dovychovat.cz) tuto strategii poprvé ukázal. Doslova si sedl na zadek “Tohle fakt jde udělat? To je skvělý!” byla jeho první slova. Tak to prostě někdy behěm mentoringu, nebo při správě reklam je – objevíte něco nového, neznámého, co posune vaše podnikání o úroveň výš.
Aktuálně můžete i vy zjistit jak vydělávat na reklamě na Facebooku stejně jako Mark Zuckerberg>>>
Máte tak šanci inspirovat se a zjistit něco nového dřív, než začne ta pravá nákupní horečka před Vánocemi.
A co říká na naši spolupráci sám Slávek?