Mít takovou reklamu, která se zobrazí přesně těm lidem, kteří ve finále nakupí, tak to je sen každého marketéra. K tomuto snu se snažíme různými metodami přiblížit, někdy s úspěchem a reklama se nám vyplácí, jindy s nezdarem a úspěšní jednoduše nejsme. Podíváme se trochu více jak je to s reklamou na Facebooku.
Když se řekne reklama na Facebooku, tak máme na mysli především dvě podoby této reklamy a to reklamní příspěvky na timeline a reklamu v postraním sloupci. Obecně lze říci, že lépe fungují příspěvky na timeline, neboť u reklamy v bočním sloupci již zaznamenáváme tzv. reklamní slepotu a reklamy jsou v tomto zobrazení mnohdy o řád níže co se výkonu týče.
Reklamní příspěvek vypadá například takto:
a reklama ve sloupci zase takto.
Právě na cílení reklam na relevantní publikum se podíváme dále.
Směrem k tomuto cílení jsem před nedávnem viděl zajímavou techniku, kterou jsem vyzkoušel v praxi a trochu posunul dále. Jde o techniku „Dej palec pokud souhlasíš“ od Václava Krajňáka.
V podstatě jde o sběr fanoušků pomocí relevantní reklamy kde využíváme obecné cílení.
Reklama pak vypadá takto:
Čím relevantnější je citát s obrázkem a celkovým zaměřením dané facebookové stránky, tím lépe.
Získal jsem tak za 16 dní 1 000 fanoušků, ke se cena jednoho takto přivedeného fanouška pohybovala okolo 2,86 Kč.
Šel jsem ještě dále a na tyto mé fanoušky zacílil reklamu na můj eBook 6 tipů ke Strategii k radosti a zde je srovnání klasické reklamy s reklamou zacílenou na mé fanoušky, které jsem získal díky metodě Dej palec pokud souhlasíš.:
Původní reklama s cílením bez závislosti na návštěvníky mé Facebookové stránky.
Reklama zaměřená pouze na Facebookové fanoušky.
Míra prokliku u cílení pouze na mé fanoušky byla dvojnásobná a následná konverze v podobě zadání emailu byla také lepší a to o celých 47 % – nárust z 26,8% na 39,4%
Navíc cílit takto na fanoušky mé facebookové stránky mohu opakovaně. Dále se mi otevírají možnosti cílení na přátele mých fanoušků a na uživatele s podobnými zájmy jako mají mí fanoušci.
Facebook umožňuje ještě jednu možnost cílení a právě tu využívám ze všech nejraději. Je to cílení na okruhy uživatelů, kde si můžete vytvořit různé okruhy dle obecného cílení, nebo použít vlastní data která máte k dispozici.
Více informací o metodách použití vlastních okruhů uživatelů získáte po vyplnění formuláře níže:
Komentáře nejsou povoleny.
Ahoj Michale, perfektní článek. Reklama na facebooku je mocná zbraň. Já tedy nevyužívám moc „fanoušků“ ale rovnou cílím správné sdělení na správné publikum. Fanoušci jsou tak „vedlejší“ efekt. Ale také jsem přemýšlel, že udělám reklamu na sběr fanoušků a pak na fanoušky další reklamu. Díky za inspiraci.
Díky za komentář Dušane.
Ahoj
Díky za zajímavý článek. Pracuji ve financích. Rada bych si zalozila facebook v tomto směru. Cílit bych potřebovala na svoje klienty. Ale mam na ne pouze emaily, tyto ale nemam uloženy v mobilu ani v emailovem adresari ani je nemam v přátelích na osobnim profilu. Je na to nejaka rada?
Děkuji a Vesele Velikonoce
Pavlína