Než spustíte reklamy

Přemýšlíte nad tím, co vše je potřeba udělat před tím, než spustíte své reklamy na Facebooku? V tomto článku vám ukáži jak se já osobně připravuji na spuštění nových reklam.

První věc, ve které potřebuji mít jasno je DEFINICE CÍLE REKLAMY. K čemu vlastně bude daná reklama sloužit? Jde o zvýšení návštěvnosti na webu, splnění nějakého konkrétního cíle, nebo získání nových fanoušků dané facebookové stránky? Definice tohoto cíle mi pomáhá především v další přípravě reklamy – ve výběru vhodného formátu reklamy, v nastavení správných měřících metrik, tak také při vlastním cílení reklamy a tvorbě kreativy.

Když vím, že cílem reklamy bude stažení eBooku, tak je jednodušší vybrat správný účel reklamy,  nastavit pixel na stránce po stažení eBooku a připravit kreativu s daným eBookem.

Další věcí, kterou si definuji je AVATAR, respektive člověk, který splní daný cíl reklamy. Zajímám se především o takévé údaje na základě kterých je následně možné nastavit vlastní cílení reklam – věk, pohlaví, zájmy, chování a také jaké problémy řeší a kde na tyto problémy hledá odpovědi.

Cílem reklamy může být stažení eBooku, ale celkým vílem strategie je vydělat na prodeji produktu nebo služby – zajímám se tedy o potencionální zákazníky daného produkty/služby a ty hledám a definuji si je do několika skupin.

Třetí věcí je nastavení MĚŘENÍ. Je potřeba zavést konverze, pro optimalizaci reklam a vytvořit okruhy uživatelů jak pro vylučování lidí, kteří již daný cíl splnili, tak také pro reoslovení návštěvníků webu s použitím technik a strategií remarketingu.

Na vstupní a děkovací stránku zavádím Facebook Pixel a přímo v rozhraní Facebooku vytvářím pomocí URL adres těchto stránek okruhy uživatelů + na děkovací stránce upravuji Facebook Pixel a to tak, abych v přehledech viděl konverze – počty stažení daného eBooku u jednotlivých reklamních sad a reklam.

Dále na řadu přihází rozmyslet se nad částkou, kterou do reklamy vložím – nad INVESTICÍ. Je potřeba stanovit si mezní hodnoty buď pro přivedení jednoho návštěvníka na webu, jednoho kontaktu do databáze, nebo přímo jedné objednávky produkty, nebo služby.

Vycházím buď z obecných čísel, ze zkušenosti z dřívějších kampaní, nebo startuji s menším budgetem a testuji na jaká čísla se dokáži dostat.

Pátou věcí je VLASTNÍ PODOBA REKLAMY, která je přímo ovlivněna jejím účelem – reklama na získání návštěvnosti na web vypadá jinak než reklama na získání nových fanoušků. Rozmýšlím se také nad použitou kreativou a texty reklam.

Kde je to relevantní využívám akční tlačítka, kde u reklamy na stažení eBooku se přímo nabízí tlačítko STAHUJ.

Závěrečným bodem je TEST CELÉHO SYSTÉMU. Funguje prodejní robot na 100 %? Padají kontakty kam mají? Odchází jim emaily, které mají odcházet? Je možné vůbec něco stáhnout, objednat, koupit? Pokud ano, tak je vše v pořádku.

eBook musí jít jak stáhnout, tak se následně musí kontakt dostat do správného seznamu, na který je vedena efektivní komunikace a následně nabídnut hlavní produkt, který je možné objednat a zaplatit za něj a to vše bez stránky Eror404…

Jednotlivé body jsem také sesumarizoval do jednoduchého PDF Checklistu, který je ZDE ke stažení – free = bez zadání emailu 😉 Doporučuji stáhnout, nebo i vytisknout a při přípravě reklam odškrtávat jednotlivé body – budete tak mít jistotu, že na nic nezapomenete!

PDF Checklist ke stažení>>>

Jak se na spuštění svých reklam připravujete vy? Napište mi dolů do komentářů…

Michal Kolář
SPECIALISTA na placenou reklamu na Facebooku, TOP affiliate partner online kampaní v CZ a autor portálu Kolami.cz
Komentáře