Existuje úspěšná reklamní strategie?

V předchozím článku jsem vám představil výzvu každého online markeťáka. Vysvětlil jsem vám, že placená návštěvnost je vaše nejlepší (a co se týče ceny, nejvíce efektivní) cesta ke zvýšení návštěvnosti. Pojďme si teď říct o tom, jak vytvořit reklamu, která přitahuje vaše TOP zákazníky jako magnet.

POZNÁMKA: Zaměříme se tu zejména na Facebookovou reklamu, ale stejné procesy můžete aplikovat na jakékoliv platformě, kteoru používáte.

Dva koncepty pro vyhodnocení vaší cílové skupiny

Jak zjistíte, který typ reklam byste měli používat a jak přesně zacílit? To celé se nám smrskne do 2 základních konceptů: cesta zákazníka a “teplota” návštěvnosti.

Koncept 1: Cesta  hodnoty zákazníka

To je cesta, kterou lidé následují při vytváření vztahu s vaším byznysem, od prvního setkání k závěrečnému prodeji.

Tři hlavní úseky této cesty jsou:

Povědomí. To je ta horní část trychtýře (funnelu), kde noví návštěvníci poprvé objeví, že vaše značka existuje, a že jim můžete pomoci vyřešit jejich problémy.

Hodnocení: To je prostřední část trychtýře, kde potenciální zákazníci vážně uvažují o tom, že nakoupí. Jejich největší otázka je, jestli jste ten nejlepší zdroj.

Konverze: To je spodní část trychtýře, kde lidé jdou do akce a něco si od vás koupí.


Koncept 2: Teplota publika

V každé fázi cesty zákazníka má s vámi vaše publikum jiný vztah. V horní části trychtýře vás ztěží znají a možná ani neví, co děláte. Ale jak se pohybují trychtýřem dolů, dozví se o vás mnohem víc a stanou se loajální a zaujatí tím, co děláte. Dalo by se říct, že jejich vztah k vám je “vřelejší”, proto nazývám tento prohlubující se vztah jako na “teplotu publika”.

Publikum přichází ve 3 odlišných “teplotách”, a každá souvisí s jinou fází cesty zákazníka.

Studené kontakty: Tohle jsou obecně noví návštěvníci, kteří jsou ve fázi “Povědomí”. Tito lidé jsou dobří potenciální zákazníci pro váš byznys, ale ještě o vás ani o vaší značce neslyšeli. Váš cíl se studeným publikem je vzdělávání. Je třeba představit váš byznys novým potenciálním zákazníkům a přimět je k tomu, aby se chtěli vracet.

Zahřáté kontakty: Zahřáté kontakty se stávají z lidí, kteří vědí, kdo jste, ale ještě si od vás nic nekoupili. To přesně koresponduje s fází “Hodnocení”

Váš cíl u zahřátých kontaktů je přírustek, přeměnit návštěvníka stránky na potenciálního zákazníka.

Vřelé kontakty: Vřelé kontakty se stávají z lidí, kteří jsou ve fázi konverze. To jsou vaši kupci, lidé, kteří jsou připravení nakoupit nebo už si od vás něco nakoupili.

Váš cíl u vřelých kontaktů je monetizace. Prodat vysoce ceněný produkt vašim nejlepším zákazníkům.

To, co chcete je v podstatě posunout lidi z chladného vztahu do vřelého, přeměnit nové návštěvníky na loajální zákazníky, kteří jsou ochotní od vás opakovaně nakoupit.

Toho docílíte sladěním vašeho sdělení s teplotou kontaktu.

Studeným kontaktům nebudete prodávat. Strávíte více času budováním vztahu. Narozdíl od vřelých kontaktů, kde váš vztah stojí na stabilních základech. K nim můžete mluvit více přátelsky, a dělat jim nabídky v závislosti na tématech, o kterých víte, že je zajímají. 

Ať už tomu chcete věřit, nebo ne, tyto dva koncepty sami o sobě obrovsky zlepší vaši schopnost vytvářet úspěšné kapaně na zvýšení návštěvnosti. Vytváření vztahu s lidmi v závislosti na jejich teplotě vám vybuduje důvěru a zaujme pozornost.

V dalším článku se můžete těšit na 5 prvků, které vytváří úspěšnou reklamní kampaň. Pokud máte zájem více proniknout do strategií reklam a doslova si naklikat svoji reklamu pod mým vedení, získejte více informací o plánovaném workshopu.

Michal Kolář
SPECIALISTA na placenou reklamu na Facebooku, TOP affiliate partner online kampaní v CZ a autor portálu Kolami.cz
Komentáře