Marketing přes Facebook Messenger je bezpochyby hitem dnešních dní. Dalo by se říct, že ve víru událostí okolo GDPR doslova dýchá na záda email marketingu. Však posuďte sami, co tento marketingový kanál dokáže – připravil jsem náhled jedné strategie, kterou jsem v praxi použil.
Ne každá novinka je hned od svého spuštění úspěšná, ale co se týče marketingu přes Facebook Messenger, tak dle mých dosavadních zkušeností a čísel z několika kampaní musím říct, že funguje a funguje velmi dobře. Pojďme se podívat na jednu konkrétní strategii, kterou jsem při propagaci použil.
Za vším hledejte prodej a tak i zde šlo o prodej produktu – vzdělávacího online kurzu právě o marketingu přes Facebook Messenger. Cíl byl tedy jasný – prodat tento produkt. Jedna ze strategií, které jsem při propagaci použil, byla velmi jednoduchá – na první pohled klasický příspěvek na facebookové stránce (viz . obrázek)
Na první pohled nic neobvyklého, nic co by nikdo nikde neviděl – výzva k psaní komentářů jako u mnoha jiných příspěvků. Zde se ale dělo něco jiného. Díky napojení na aplikaci ManyChat, která automatizuje komunikaci přes Messenger byla všem lidem ihned po napsání komentáře odeslána zpráva s hlavními výhodami a přínosem marketingu přes Facebook Messenger a také s nabídkou daného produktu. Zkrácená cesta zákazníka, která sázela na zajímavost sdělení, ukázku v praxi a celkovou jednoduchost.
Samozřejmostí byla omezená nabídka prodeje produktu za zvýhodněnou cenu a další zprávy k ukončení této akční nabídky. Tento příspěvek byl podpořen placenou reklamou (částkou, kterou může investovat každý) a také se z něj stal virální obsah – díky velké míře interakce získanou pomocí mnoha komentářů. Jednoduše se začal zobrazovat lidem i mimo fanouškovskou základnu dané stránky.
A výsledky? Na podporu tohoto příspěvku byla uvolněna investice 1 611,4 Kč. Díky komentářům a následnému potvrzení dalšího zasílání zpráv jsem získal 81 lidí pro další komunikaci. Zde vyšší cena za jeden kontakt a to 19,89 Kč/kontakt, kde investice za získání tohoto kontaktu byla na podobné úrovni jako v případě získání emailového kontaktu vyplněním webového formuláře v tématicky podobných kampaních.
Celkově tento příspěvek přivedl celkem 6 objednávek v celkové hodnotě 11 940 Kč (6x 1 990 Kč), což je v řeči čísel návratnost investice celých 640 %.